Blog

[ « späť ]
Úvodná stránka » Blog » Test: Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ - 435 koní na každý deň

Test: Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ - 435 koní na každý deň

Mercedes GLE vyzerá na prvý pohľad mierumilovne. Vôbec však taký nemusí byť. Najmä nie potom ako dostane odznak “AMG”. V takom prípade je pripravený byť nekompromisný. AMG pripravilo niekoľko verzií GLE. My sme vyskúšali tú najslabšiu, ktorá má výkon len 435 koní.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 01 – Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ je prvou z trojice AMG verzií modelu GLE
Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ je prvou z trojice AMG verzií modelu GLE.

 

Slovo “len” je pri výkone zámerne. 435 koní vychádza z trojlitrového benzínového šesťvalca. Vo verzii AMG 63 S výkon stúpa na 612 koňové stádo, ktoré zabezpečuje benzínový osemvalec. Testovaná verzia s označením 53 je v prípade modelu GLE vstupnou bránou do sveta AMG.

Súčasná podoba Mercedesu GLE je na trhu od roku 2019. Ide o automobil, ktorý sa vyvinul z bývalej triedy M. Vozidlo bolo predstavené na autosalóne v Paríži v roku 2018. AMG GLE 53 verejnosť po prvýkrát spoznala na autosalóne v Ženeve v roku 2019.

Mercedes vyrába tento SUV model v továrňach v USA, v Thajsku a v Indonézii. Automobil absolvoval nárazové testy EuroNCAP v roku 2019. Nárazy o pevné prekážky mu priniesli zisk plného počtu piatich hviezdičiek.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 02 – Testovaný automobil stojí na 21-palcových diskoch
Testovaný automobil stojí na 21-palcových diskoch.

 

Delikátny šesťvalec

Pod kapotou základného modelu GLE vo verzii AMG je trojlitrový benzínový šesťvalec s dvojitým preplňovaním. Jeho výkon je 435 koní. Maximálny krútiaci moment dosahuje 520 Nm. Testovaný Mercedes je vybavený aj systémom EQ Boost. Ide o 48 voltový elektrický okruh s malou batériou a elektromotorom. Ten do systému pridáva 22 koní a 250 Nm. Vďaka tomu môžeme GLE 53 AMG označiť za mild-hybrid.

Elektrická sila má skôr kozmetický charakter a vodič ju spoza volantu vôbec necíti. Hlavné slovo má spaľovací agregát. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,1 sekundy. Automobil pritom váži 2 305 kg.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 03 – Pohonná jednotka sa spolieha na dvojité prepĺňanie
Pohonná jednotka sa spolieha na dvojité prepĺňanie.

 

Osemvalec nám pod kapotou takmer vôbec nechýbal. GLE aj s nabrúseným šesťvalcom zrýchľuje podmanivo. Výkonný agregát sprevádza veľmi dobrý soundtrack. Vodič môže navyše stlačením jedného tlačidla uzavrieť klapky vo výfuku a vytvoriť ešte hlbšie tóny.

Na volante sa nachádza kruhový ovládač, ktorého otočením sa aktivuje jeden z dvoch športových režimov. v takom prípade sa absolútne zostrí reakcia na plynový pedál, stuhne riadenie, automat začne motor držať vo vyšších otáčkach a v režime “Sport+” sa utlmí stabilizačný systém.

Motor je však mimoriadne kultivovaný. Do kabíny prenáša len minimum vibrácií a hluku. Hluk prichádza najmä od výfuku. V športových režimoch, prípadne v špeciálnom režime výfukového potrubia, dokáže GLE z výfuku strieľať ako z dela.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 04 – Mercedes dokáže aj podrobne informovať o aktuálnom výkone motora
Mercedes dokáže aj podrobne informovať o aktuálnom výkone motora.

 

Spotreba sa pohybuje vo väčšine prípadov nad hranicou 10 litrov. Nám sa darilo jazdiť s priemerom 11 litrov benzínu na 100 km. Mimo mesta sa teoreticky pri defenzívnej jazde dá podliezť hranica 10 litrov. V meste si pripravte 13 až 15 litrov. Všetko prebieha, samozrejme, pri splnení najnovších emisných limitov.

Ekonomický jazdný režim na palube nehľadajte. Okrem komfortného a športových režimov sú k dispozícii možnosti: Klzká vozovka (Slippery), Cestička (Trail), Piesok (Sand) a Individual.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 05 – Jazdný režim sa mení kruhovým ovládačom na volante
Jazdný režim sa mení kruhovým ovládačom na volante.

 

Skvelá ľahkosť jazdy

Mercedes GLE vôbec nie je malé auto. Na dĺžku meria takmer 5 metrov. Rovnako to nie je ľahké auto. Jeho hmotnosť presahuje 2,3 tony. Napriek tomu jazdí s neuveriteľnou ľahkosťou. Vodič má za volantom pocit, že šoféruje minimálne o 500 kg ľahší automobil.

Nemecká automobilka vytvorila skvelý podvozok a aj riadenie. Napriek tomu, že ide o AMG verziu, každodenná jazda s týmto autom nie je vôbec nepríjemná. V komfortnom režime je podvozok pohodlný ako v bežných verziách modelu GLE. Je síce mierne tuhší, no nerovnosti filtruje taktiež úplne bezproblémovo.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 06 – Jednou z predností tohto auta je jeho riadenie
Jednou z predností tohto auta je jeho riadenie.

 

Rozdiel prichádza v športových režimoch, kedy GLE stvrdne a spevní svoj postoj. V takom prípade je takmer pripravené na okruhovú jazdu. Vodič navyše v systéme informačno-zábavnom systéme MBUX môže sledovať aktuálne preťaženie a podrobné informácie o aktuálnom výkone a stave motora.

Riadenie vozidla je prekvapivo presné. Ani v športovom režime volant nejde nepríjemne ťažko. Máloktoré SUV vyčarí pri jazde takýto úsmev na tvári, aký dokáže testovaný Mercedes.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 07 – Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,3 sekundy
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,3 sekundy.

 

Komu by nestačil podvozok pre každodenné a športové zvezenie, GLE vo verzii AMG si trúfa aj na terén. Vzduchový podvozok ho dokáže zdvihnúť o 55 mm v porovnaní s komfortným režimom. v športových režimoch sa automobil automaticky priblíži k zemi o 15 mm.

GLE je vybavené systémom “Active Ride Control”, ktorý pracuje s náklonom karosérie počas jazdy. Vďaka tomu Mercedes takmer úplne eliminoval nakláňanie vozidla v zákrutách. Na druhej strane, vodič najmä na začiatku používania tohto auta bude cítiť zvláštne pohyby. Karoséria sa na podvozku nebude pohybovať úplne tak, ako v iných autách. Po prejazde niekoľkých zákrut si na to vodič zvykne a bude využívať benefity daného systému.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 08 – Dĺžka automobilu atakuje hranicu 5 metrov
Dĺžka automobilu atakuje hranicu 5 metrov.

 

Prekvapivo nenápadný

Verzia AMG nie je len o výkone, ale aj o výzore. V tomto prípade je GLE však pomerne nenápadné. Svoj výkon nedáva okázalo najavo. Len človek všímajúci si na autách detaily spozoruje, že v útrobách tohto SUV bude výnimočná technika.

O výkone napovedajú čierne časti nárazníkov, čierna štvoritá koncovka výfukového potrubia a brzdy. Za 21-palcovými diskami sú dierované brzdové kotúče a strmene s nápisom “AMG”.

Vo vnútri je to takmer obyčajné GLE. Pribudlo síce niekoľko nápisov “AMG”, niektoré dokonca aj svietia, no základ je ten istý. Posádka nesedí v žiadnych tvrdých športových sedadlách. V interiéri čakajú pohodlné kožené sedadlá, ktoré sú vyhrievané aj ventilované.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 09 – Mercedes nedáva na prvý pohľad najavo svoj výkon
Mercedes nedáva na prvý pohľad najavo svoj výkon.

 

Zmeny sa udiali na volante. Vo vnútri jeho venca pribudol jeden spomínaný kruhový ovládač na zmenu jazdných režimov a dvojica tlačidiel, ktorých funkcia sa dá v rámci systému prispôsobiť. Súvisia však s výkonom a prejavom auta.

Systém MBUX ponúka hlasové ovládanie. Vďaka povelom si viete nastaviť klimatizáciu, navigáciu alebo iné časti vozidla. Centrom interiéru je dvojica veľkých displejov. Dotykové ovládanie je umiestnené na volante, prípadne v stredovom tuneli.

V zornom poli vodiča sa nachádza skutočne veľký head-up displej. Zobrazované informácie si šofér môže prispôsobiť svojim potrebám.

Verzia AMG síce na palubu pridáva výkon, no neuberá z praktickosti. Do batožinového priestoru sa zmestí 630 litrov. Po sklopení zadných sedadiel priestor narastá na 2 055 litrov. Zadné sedadlá sa sklápajú do roviny elektronicky prostredníctvom tlačidiel umiestnených v kufri.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 10 – V interiéri je niekoľko nápisov AMG, inak vyzerá takmer „obyčajne“
V interiéri je niekoľko nápisov AMG, inak vyzerá takmer „obyčajne“.

 

Na zadné sedadlá sa bez problémov zmestí trojčlenná posádka. Miesta je dostatok vo všetkých smeroch. Vďaka karosérii typu SUV nebudú mať pasažieri ani problém s miestom nad hlavou.

Zhodnotenie a záver

Mercedes-AMG GLE 53 je prekvapivo univerzálne auto, ktoré je zamerané na výkon a jazdné vlastnosti. Táto verzia nepatrí na vrchol ponuky, no aj napriek tomu dokáže s prehľadom predbiehať štandardné verzie.

 

AMG GLE 53 4MATIC+ – 11 – Základná cena verzie AMG je takmer 89-tisíc €
Základná cena verzie AMG je takmer 89-tisíc eur.

 

Na tomto aute sa nám najviac páči podvozok a riadenie. Tie potešia šoférsku dušu aj napriek tomu, že ide o pomerne ťažké SUV. Testované GLE nepoháňa nekompromisná sila. Aj šesťvalec dokáže vyčarovať široký úsmev na tvári. Najmä ak je doplnený príjemným zvukom z výfukového systému.

Základná cena Mercedesu GLE je s daňou 60-tisíc €. Testovaná AMG verzia začína na sume 88 884 €. S príplatkovou výbavou s ľahkosťou preskočíte hranicu 100-tisíc €. Presne ako v tomto prípade. Konečná cena testovaného auta je 117-tisíc €.

Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) 4 924
Šírka (mm) 1 947
Výška (mm) 1 797
Rázvor (mm) 2 995
Objem batožinového priestoru (l) 630/2 055
Objem palivovej nádrže (l) 85
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2 305
Technické údaje
Typ motora zážihový
Zdvihový objem motora (cm3) 2 999
Počet valcov 6
Výkon (kW/k pri ot./min) 320/435 pri 6 100
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) 520 pri 1 800 – 5 800
Prevodovka automatická 9-stupňová
Poháňaná náprava obe
Max. rýchlosť (km/h) 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 5,3
Spotreba (kombinovaná) (l/100km) 9,3
Spotreba (test) (l/100km) 11
Ceny (vrátane DPH)
Základná cena Mercedesu GLE 68 070 €
Základná cena Mercedesu_AMG GLE 53 88 884 €
Konečná cena testovaného auta 117 018 €

 

Foto: Pravda, Ľuboš Pilc

Zdroj: auto.pravda.sk (03.05.2020 | Martin Majerníček)

[ « späť ]

AMG GLE 53 4MATIC+
« » AMG GLE 53 4MATIC+
AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+ AMG GLE 53 4MATIC+

Napíšte nám

Pre úspešné odoslanie formulára je potrebné vyplniť polia označené hviezdičkou (*).


Realizácia: K3 GROUP, s.r.o. | počet prístupov od 01.02.2020: 17796

Súbory cookie nám pomáhajú pri poskytovaní našich služieb. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s používaním súborov cookie. Ďalšie informácie